Kontaktirajte nas

Štampanje brošura i kataloga

stampanje_brosura_kataloga

Kada se po┼żeli detaljnije potencijalnim kupcima ne┼íto predstaviti preporuka je da se koriste bro┼íure ili katalozi. U svakodnevnom ┼żivotu ih sre─çemo veoma ─Źesto, neki nas zainteresuju, a neke bro┼íure jedva da i pogledamo. A desi se ─Źesto da i one koje pogledamo samo na brzinu prelistamo jer ne vidimo ni┼íta zanimljivo. Zapravo u njima se na─Ĺe svega zanimljivog, ali da bi ljudi to primetili bro┼íure trebaju da budu jednostavno i pravilno dizajnirane.

Mada se ─Źesto svrstavaju u istu grupu me─Ĺu njima postoji odre─Ĺena razlika. Obim bro┼íura je od nekoliko pa do nekoliko desetina stranica. Katalozi su malo obimniji, imaju od nekoliko desetina pa do nekoliko stotina stranica. Ne postoji neka jasna granica pa se nazivi upotrebljavaju ─Źesto podjednako.┬áPotrebno je znati za koju ciljanu grupu se dizajniraju, ali i gde ─çe se deliti. Mi vam mo┼żemo ponuditi neka gotova re┼íenja kao polaznu osnovu, a zajedno sa na┼íim grafi─Źkim dizajnerima se kompletan izgled mo┼że doterati prema va┼íoj ┼żelji.

Na┼ía ┼ítamparija se nalazi na Banovom Brdu u Beogradu. ┼átampa flajera i kataloga se obavlja na ofset ma┼íinama jer se tira┼żi kre─çu od 5 000 do 15 000 komada naj─Źe┼í─çe.┬áPostoje neke dodatne opcije koje mogu dodatno da izdvoje bro┼íure ili kataloge, kao na primer plastifikacija korica ili zaobljeni uglovi. Za bilo kakve informacije nas kontaktirajte, mo┼żete da nas posetite, ┼ítamparija se nalazi u Beogradu na Banovom brdu. Ovde na sajtu smo tako─Ĺe napisali neke osnovne informacije kao kako bi pomogli da se informi┼íete o osnovama.

Izrada brošura i kataloga

Korist od kataloga i bro┼íura u praksi mogu imati svi koji se bave privrednom delatno┼í─çu, ali potrebno je da se ispuni nekoliko uslova da bi marketing kampanja sa njima bila uspe┼ína. Katalog treba da je kvalitetan, kako izgledom tako i izradom, zatim potrebno je da se podeli ciljanoj publici u odgovaraju─çe vreme. Uzmimo na primer sajmove kao idealno mesto, na njih dolaze ljudi koje zanima tema o ─Źemu je sajam, te je to dobra prilika da im se predstave informacije o proizvodima, jer su oni ba┼í radi novosti i do┼íli na sajam.

Mada postoji vi┼íe naziva, ne postoji jasna definicija ┼íta treba da se ispuni radi svstavanja u kategoriju bro┼íura ili kataloga. Povremeno se koriste nazivi prospekti i lifleti. Proba─çemo ovde da malo jasnije predstavimo ┼íta koji naziv ozna─Źava.

Bro┼íura je papirni dokument koji ima od nekoliko listova, do nekoliko desetina listova. Naj─Źe┼í─çe je to od 4 stranica do 48 strana bez omota, ali postoje i primeri koji odstupaju od navedenih brojeva. U bukvalnom prevodu zna─Źi da je u pitanju tanka knjiga u mekom povezu. Kod bro┼íura je bitna i dimenzija, one se prave u manjim formatima da bi se olak┼íalo onom ko je uzme da je lako spakuje i ponese.

Sa kvalitetnim slikama i dobro napisanim tekstom, bro┼íure pru┼żaju podr┼íku za svaku vrstu marketinga. Kompanije mogu nastupiti sa vi┼íe bro┼íura od kojih je svaka namenjena za odre─Ĺenu grupu proizvoda ili usluga iz ponude. Kako ─çe se raditi priprema za ┼ítampanje bro┼íura i u celini dizajn zavisi za koju ciljanu grupu je namenjena, da li za vlasnike preduze─ça, za veletrgovce, malotrgovce ili krajnjim kupcima.

Prilikom kreiranja sadr┼żaja bitno je da pored samog opisa proizvoda ili usluge na jasan na─Źin navedete i sve prednosti koje ─çe kupci imati nakon kupovine. Probajte da uvidite koja bi im mogla biti pitanja kada vide sliku i opis proizvoda, pa u sklopu opisa dajte odgovore na ta pitanja.

Katalozi su obimniji, oni imaju od par desetina listova do par stotina. Realno se naj─Źe┼í─çe sre─çu oni sa 60 pa do 120 listova, mada nisu retki ni oni mnogo obimniji. U osnovi je to spisak odre─Ĺenih predmeta koji su slo┼żeni prema nekom redu. Ovde su nama interesantni katalozi namenjeni za prodaju proizvoda, a oni su obi─Źno organizovani prema kategorijama gde se nalaze prikazani artikli.

Grafi─Źki dizajn kataloga je veoma bitan jer on treba da ostavi dobar utisak na onoga ko ga lista. Pored informacija o proizvodima, potrebna je dobra sekcija u kojoj ─çe se predstaviti prodavac. Pored fotografija, po┼żeljno je kori┼í─çenje ilustracija i grafika koje se obi─Źno koriste kao pozadina iza fotografija, a koje prikazuju motive u vezi sa fotografijama. Pored toga se treba lepo odrediti deo gde je obja┼ínjen postupak kupovine i naru─Źivanja robe.

Prospekti je izraz koji se koristi za ┼ítampani materijal namenjen prezentaciji uglavnom jednog proizvoda ili manje grupe proizvoda. Veoma je popularam u uslu┼żnoj delatnosti gde se koristi za promociju turisti─Źkih destinacija. Me─Ĺutim koristi se ─Źesto i za neke druge stvari, pa da bi se izbegla zabuna vi┼íe je u upotrebi izraz bro┼íura.

Lifleti su prili─Źno neodre─Ĺen pojam, jednostavno se koriste kada su u pitanju flajeri ali oni preklopljeni i za bro┼íure manjeg obima. Izraz lifleti se malo koristi, ali ga moramo spomenuti jer je u upotrebi.

Izrada_brošura_kataloga

Odaberite neka gotova re┼íenja kao polaznu ta─Źku za va┼íu bro┼íuru ili katalog. Posetite nas.

Štampanje kataloga

Kako je u pitanju materijal namenjen za promociju, cena štampanja kataloga ne treba da bude jedini element koji će se gledati pri odabiru gde će se i kako štampati brošure ili katalozi. Čitav proces se sastoji od nekoliko koraka i svaki od njih je bitan.

Samo ┼ítampanje kataloga se obavlja u ofset tehnici, u velikoj ve─çini slu─Źajeva je u pitanju taba─Źna ofset ┼ítampa. U situacijama kada se radi vi┼íe od 20 000 komada preporuka je da se za ┼ítampanje kataloga i bro┼íura koristi rotaciona ofset ┼ítampa. Ne treba zaboraviti ni digitalnu ┼ítampu kada su u pitanju manji tira┼żi i kao obaveznu da se odrade probni uzorci, radi provere kako ─çe to izgledati.

Papir koji se koristi bi trebao da bude najmanje te┼żine 150g, mada se u ponudi mogu na─çi u bro┼íure ┼ítampane na papiru te┼żine od 135g. U praksi se pokazalo da ─çe ┼ítampani materijal na kvalitetnom papiru sa dobrom odra─Ĺenom pripremom grafi─Źkog dizajna ─Źe┼í─çe biti sa─Źuvan, te da ─çe ga na taj na─Źin videti ve─çi broj ljudi.

┼átamparije ─Źesto imaju ve─ç pripremljene osnove kako bi mogao da izgleda osnovni dizajn, ─Źesto su to ve─çe galerije sa nekoliko destina predlo┼żenih re┼íenja. Odabirom nekog koji odgovara onome ┼íto se predstavlja u katalogu ─çe se zna─Źajno br┼że odraditi priprema za┬á┼ítampu. Fotografije koje se koriste sa druge strane moraju biti kvalitetne i jedinstvene jer one┬á─Źine razliku u odnosu na konkurenciju.

Ovde treba napomenuti da je grafi─Źki dizan taj koji ─çe odredi kako bi dokument trebalo da izgleda na kraju. Posao pripreme za ┼ítampu odnosi se na posao koji prilago─Ĺava dizajn tako da se on mo┼że na kvalitetan i ┼żeljeni na─Źin preneti na papir. U ┼ítampariji su ova dva posla usko povezana, ali ih ne treba me┼íati misle─çi da je u pitanju jedan postupak.

Za neke luksuzne usluge i proizvode na bro┼íurama i katalozima se mogu obaviti i dodatni radovi. Oni ─çe sigurno da pomognu da se privu─Źe pa┼żnja, a i prvi utisak koji ─çe neko imati kada ih prelista ─çe biti pozitivan. To su na primer zaobljene ivice (─ço┼ítkarenje), zlatotisak, suvi ┼żig (Blindruk), kao i posebni na─Źini savijanja.

Na kraju da pone┼íto ka┼żemo i o deljenju ovog materijala. Za bro┼íure je je veoma popularno da se dele po ku─çama ubacivanjem u po┼ítansko sandu─Źe, ponekad se dele po ulici slu─Źajnim prolaznicima ili se nude direktno u objektima koji vr┼íe promociju, kao na primer prodavnice ili turisti─Źke agencije.┬á

Katalozi bolje rezultate posti┼żu kada se li─Źno uru─Źuju, na promo┬á┼ítandovima ili sajmovima. Ljudi koji ih preuzimaju su ve─ç upoznati sa brendom koji ih deli, pa┬áobi─Źno imaju dodatna pitanja, te veoma cene kada uz katalog mogu da dobiju i neke ogovore┬áili dodatne informacije.

Štampa brošura i kataloga cena

Štampa brošuracena
Brošura -buklet kolor A4 sa doradom (cena po str.kataloga)40.00
Katalog -buklet kolor A5 sa doradom (cena po str.kataloga)20.00
Liflet A4 kolor dvostrani sa dva savijanja 50 kom2400.00
Liflet A4 kolor dvostrani sa dva savijanja 100 kom3800.00
Liflet A3 kolor dvostrani sa jednim savijanjem 50 kom3400.00
Cena za ostale dimenzije i ve─çe koli─Źinena upit